Chan Parks Workshops i Malmö och Simrishamn 25-26 februari 2012

Chan Park kontaktade mig i mars 2011 i Buenos Aires om en intervju till sin dokumentär ”Tango Your Life”. Såväl hans bok ”Tango Zen: Walking Dance Meditation” som våra samtal om tango väckte mitt intresse för att arrangera workshops med Chan i Skåne. I slutet av februari 2012 arrangerade TangoMar workshops i Malmö och i Simrishamn. Då visades också Chans dokumentärfilm ”Tango Your Life”.

Resultatet av utvärderingen av Chans workshops var mycket positivt. Utdrag ur svaren som kom in:

Workshopen med omfamning gav mig äntligen den känslan jag har längtat efter… Hans zeninspirerande sätt att undervisa tilltalar mig mycket. Kommer mycket gärna om han återvänder.

H

Uppskattade workshopen mycket. Skulle gärna vara med igen om det blir tillfälle. Så skönt att slippa fokus på stegen och i stället fokusera på att känna in sin danspartner och på att följa flödet i musiken.

E

Vi kommer gärna till fler workshops med Chan Park.

K & KG

Workshopen var bra men kunde fått lite mer tid. Kändes som ett lite pressat schema.

A

Det var en underbar kväll i Malmö. Chans ledning o film o lördagsdansen var så fascinerande. Chan gjorde så att jag fick tangon in i hjärtat som sedan löpte ut i kroppen.

C

Var mycket nöjd med upplägget. Blev förvånad hur bra det gick att hålla takten till Frank Sinatra. Filmen var också sevärd med dom buddistiska undertonerna. Där har Chan gjort en upptäckt. Kommer han till Malmö igen är jag intresserad av en uppföljning.

S

Jag blev ganska tagen av filmen men än mer av övningarna. De gav mig oerhört mycket nyttigt och gott att ha med i fortsättningen. Skulle bli glad om Chan Park kommer tillbaka.

A

Workshopen gav mersmak, helt klart. Jag skulle gärna gå på en till med Chan Park.

En mycket trevlig dag med film, workshop och praktika.

H

Upplevde verkligen att workshopen med Chan Park gav mersmak. Han lyckades förmedla både i sin undervisning och i filmen något av det som är tangons väsen och som ibland försvinner i prestationstänkande och uppvisning.

Det vore fint om det blir möjlighet till tillfällen till fördjupning.

U

I loved the Workshop… it gave me so much … the Walk, the Embrace & the Energy is what Tango is all about…. Very Good Teacher

G

Lägger till mina egna varma rekommendationer!

Bjärred 19 mars 2024

TangoMar

Margareta Westergård

Anmäl ditt intresse till Tango Zen Workshop 28-29 september 2024 i Malmö (Google Form)

Mer info om Tango Zen Workshop 28-29 september 2024 i Malmö (Blog post)

Note by editor:

Margareta is a well-known tango dancer, tango-organizer and tango-writer. You might know here from a Milonga in Malmö or from a Tango Event in Europe. Or, you may have read her book: Tango in Buenos Aires – Codes and passion. Here’s a direct link to purchase it in Swedish on Bokus: https://www.bokus.com/bok/9789185671526/tango-i-buenos-aires-koder-och-passion/. Margareta’s books will also be available for purchase during the workshop.

PS. This article will be translated to English within short.

Leave a comment

I’m Mina

Welcome to Levita Tango, my cozy corner of the internet dedicated to all things tango, dance and mindfulness.

I invite you to join me on a journey of letting go to simply be. Human. Connect.

Reach out to me

A WordPress.com Website.